Thursday, January 27, 2011

hanya yang mengalami tahu

assalamualaikum..
haaaa tgk tjuk kt ats tu.entri kali ni mau cter cdey2 ckit.ok,jp2 nk amik mood cdey jp.hoho.ok la apa yg aku mau share kli ni adlh cter tntg diri aku sndri yg prnah mngalami zaman kjtuhan (mcm zmn kjtuhan melaka plak) n bnda yg x disangka2 dtg dlm diri aku.tp apa2 pon aku aggp sume tu sbgai ujian dr Allah dan ada hikmah di sebalik apa yg trjadi..

>>nk tau x pe trjdi kt aku???
dlm awl taun 2009 aku disahkan oleh dktor yg jntung aku ni ad prob ckit.sakit aku ni mmg xrmai yg kna bak kata dktor 1 drpd 10.kira aku ni dikalangan yg brtuah la kot.huhu.

>>cmne aku leh tau???
stori ni pnjg ckit.xpela,aku try pendekkan yer.emm..masa tu aku kt mtrx.i'm ex-kmpp.masa aku sem 1 aku ok jer.xde skit pape pon.tp bila msok sem 2 skit aku pon dtg.yg pstinya aku akn jd pening sgt2 kpala ni smpai xleh bgun.kdg2 mnde ni jd smpai smggu.after a week bru ok.aku akn muntah2.jgn slh fhm yer wlaupon jntung aku yg prob tp aku xase skit kt bhgian jntung.bak kata dktor yg merawat aku jntung aku xleh nk pam drah g kt otak sbb tu la leh pening.kdg2 tu bleh pngsan laaa.ad la beberapa kali aku pngsan.sblom tu dktor ckp gk yg jntung aku ni bermasalah rentak jntung x normal.cmne ase jgn tnya aku.mmg xtau.tp dktor pnh suh aku pgang nadi aku n ase dnyutannya.dktor ajar cmne cra nk tau yg xnormal tu.emm..mmg agk kurg normal la.ok2 smbug cter pk lang aku suh la bw g TMC (taiping medical cnter) n kna la aku than dok dlm wad wt 1st time.lega la 1 mlm jer tp itu pon seksa.huhu.n kt ctu la wt 1st time aku kna cucuk amik darah n msokkan air.n ms tu gk darah xnk kuar smpai 5x aku kna ccuk n kli ke5 bru nk kuar.kesan cucuk tu smpai skank ad ag.tp dktor kt ctu xdpt kesan skit apa.dia juz ckp tknan drah rndah.after 2week kuar wad aku skit ag.tp kli ni pk usu aku plak suh g hosp pakar metro kt sg petani.kt ctu la sakit aku dpt dikesan n kna than wad ag.waaaaaa mmg xske ar.dr kecik aku mmg anti ngn hosp.pstu ad la rawatan susulan.rpenya skit aku ni xde ubat n jln nk bg hilg hanyalah LASER!!!! dan laser ni kna wad kt IJN coz kt hosp metro xde alat dia.dgr je kna g IJN mmg brderau ar darah.air mata jgn kata ar.sblom kna g IJN tu aku kna than wad ag kt metro tu sbb dktor nk rekod dnyutan jntung aku tp dsbbkan kpala aku tgh srabut wktu tu aku pon dgn keras atinya kata SAYA XNK DOK HOSP.jenuh org2 sekeliling aku pjuk aku tp aku ttp xnk.lega la dktor tu phm keadaan aku n bg aku blik umh.mama ngn ayah aku pon phm keadaan aku ms tu n xkisah aku blik umh.hehe.ntah pape kn.tp hanya yg mngalami sj yg tau ms tu.

>>IJN????
waaaaaaahhhhhhh...mmg sgt cntik.ye ar nama pon INSTITUT JANTUNG NEGARA.tun dr.mahathir pnah kot dok ctu.bgga plak ase.hehe.aku kna g IJN ad la dlm 2x.first pegi sembg2 ngn dktor n dktor ckp skit aku ni mmg kna laser tp tmpt yg trjadi tu bhya n ad alternatif laen b'than gna ubat.klu dgn ubat pon xleh tahan bru la kna laser tu.ms tu fuuuuhhhhhh syukur sgt2 x kna laser.itu cter kali pertama.ok,kali ke2 aku g jntung aku dh tnjukkan kesan +ve.hehehe.alhmdulillah..n itulah kali terakhir aku g IJN tp bekalan ubat dkotr bg ya Rabbi pnya belambak.klu jual leh untung tu.pstu rwatan strosnya xkna g IJN dh.juz g hosp metro jer.tp skank aku dh xde appointment ngn hosp dh.i'm free without appointment

>>APA RASA BILA TAU SAKIT???
hmmm...yg ni ssh ckit. klu nk tau perasaan sbnr mmg DOWN,CDEY mcm2 lg la ms tu.yela..sapa yg leh time hakikat kn klu disahkan diri tu sakit.tmbh2 plak sakit yg brkaitan ngn jantung.knfem2 la ase cm dh x lma dh hidup.sbb aku down..firstly,aku trpksa kuar dr matrik yg masa tu tggl lbey kurg 3 bulan ag nk abih.syg sgt2 wlaupon aku x bpe ske dok kt mtrx tu.tp syg nk tggl pelajaran aku kt sna.tp dsbbkan byk kali sgt aku mc n stiap kali mc smpai smggu lmanya pihak HEP mnyarankan aku mngguhkan pngajian aku dlu.klu aku berenti aku kna byr blik elaun yg aku dh dpt so trpksa la tgguh.mknanya intake akn dtg aku kna msok mtrix blik.tp jauh d sudut ati aku,aku dh xmau msok ctu.biarlah klu aku xdpt mna2 pon.jnji aku xmau msok ctu.ntah pape kn.mmg cdey ar bila dgr kwn2 dh abih kt mtrx n xsabar2 nk msok u plak.perrrggghhhh..ms tu ase cm diri ni xbrguna sgt2.n mmg xdpt dinafikan kdg2 tu smpai skank tu aku ase down sgt2.utk pngetahuan sume followers2 aku n sapa2 yg bc aku trpksa g jmpa dktor psychiatrist dsbbkan kna hypertension ms tempoh aku kuar dr mtrx n sblom msok mktb.betapa tertekannya aku ngn khidupan aku ms tu.dpn dktor tu la aku luah sgala2nya n dktor tu la byk bntu aku pulih blik smgt aku n ajar aku brsikap positif.ms tu aku gk aku doa byk2 spaya aku cpt smbuh n pulih blik smgt aku.alhmdulillah..atas izin Allah aku dh sembuh.

>>KHIDUPAN SKANK???
alhmdulillah..aku dh bhagia ngn khidupan aku skank.aku brsyukur sgt2 Allah bg lg ksempatan utk aku hidup n troskan prjlnan atas muka bumi ni.alhmdulillah..sbb cita2 aku mmg dr dulu nk jd cikgu insyaAllah akn trcpai.actually awl2 msok mktb aku dpt kos pk(bm)/pj/bi tp dsbbkan jntung aku ms tu bru je baek n msih xleh wt aktiviti lasak aku dtkarkan kos ke pem(bm)/mt/bi.aku xdpt nafikan kdg2 msih ad segelintir mnusia yg suka mmperlekehkan diri aku yg skit ni.suka mmperlekehkan diri aku yg xleh nk wt keje berat ni.ska mmperlekehkan diri aku yg kerap pengsan ni.klu nk ikutkan terasa tu mmg aku terasa.tp xpela..aku amik positif.biarlah apa org nk kata pon.aku xksah.mulut mnusia mmg xleh nk ttup.org laen mmg xleh fhm slain diri sndri yg mngalaminya.aku akui jntung aku msih dlm proses nk baik.n x mustahil sakit aku ni akn dtg blik bila2 msa je klu aku xjg ksihatan diri aku.aku bleh brsenam.bleh aktif tp xleh trlalu OVER klu aku wt satu2 benda tu.pe pon time ksih byk2 kt mama n ayh aku yg dh byk sgt brkorban ubatkan aku.mmg byk sgt duit dh kuar nk rawat skit aku.dktor2 yg dh rawat aku,kwn2 yg byk bg smgt,kwn2 yg dh tlg aku wktu aku pngsan.time ksih byk2!!!!ok,kt cni ad ckit gmbo knangn msa aku skit2 dlu.xsempt tgkp byk pon..



dgupan jntung yg dirakan 24jam.dktor ckp kt cni ad xnromal.yg mna xtau laaa..


No comments:

Post a Comment